a

cinta itu banyak pasang surutnya.. walaupun banyak ketawa dari menanges,tapi sekali kita menages,ia sudah cukup untuk kita betul-betul terluka selamanya.. sebab itulah,yang manis jangan terus di telan,yang pahit jangan terus di buang.. adakalanya yang manis itu buad kita saket,dan yang pahit itu buad kita sehad.. contohnya seperti ubat.. walaupun pahit,ia adalah penawar.. macam tuu jugak lhaa dalam bercinta.. jangan terlalu seronok bila bahagia,dan jangan terlalu sedih bila di landa ujian.. :)
Daisypath Anniversary tickers

karya Roshawalni Razak


"Seandainya kehadiran ku di dalam hidupmu sebagai cahaya,
tetapkan la aku untuk terus di dalam hatimu,
untuk menyinari kehidupanmu"

Sekali kau sudi menerimaku
sejuta kali aku akan setia...
sekali bumi beredar
menerbitkan bintang di angkasa
bernafas di dada langit..
selagi itu kau ku cinta..

Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan,
mengapa pengorbanan itu bukan noktah sebuah cinta?
Andai kata derita itu harga sebuah cinta,
mengapa cinta itu semakin sukar untuk dimiliki??
cinta umpama kota kristal..
indah di penglihatan,derita di perasaan....

Yang dicari walau bukan putera raja, biarlah putera agama. Yang diimpi, biarlah tak punya rupa, asal sedap dipandang mata. yang dinilai, bukan sempurna sifat jasmani, asalkan sihat ruhani, sempurna hati. Yang diharap, bukan jihad pada semangat, asal perjuangannya ada matlamat. Yang datang, tak perlu rijal yang gemilang, kerana aku serikandi dengan silam yang kelam. Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata, cukuplah akad dan janji setia. Dan yang akan terjadi, andai tak sama kehendak hati, aku redha ketetapan Ilahi

LOve is nOt abOut findinG thE riGht pErsOn
But crEaTinG a riGht rElatiOnsHip ..

It's nOt abOut hOw muCh lOvE yOu hAve in thE bEgInning
But hOw mucH lOve yOu buiLd TiLL thE EnD..

izinkan aq melihat dr matamu..
izinkan aq berbicara mengunakan bibirmu..
izinkan aq menyentuh dgn tanganmu..
izinkan aq berjalan diatas kakimu..
izinkan aq lena dalam dakapanmu..
tp izinkan aq mencintai dgn sepenuh jiwaku

I wrote your name in the sand
but the waves washed it away
then I wrote it in the sky
but the wind blew it away
so I wrote it in my heart
and that's where it will stay

Love is patient, love is kind. It is not jealous, is not pompous,
it is not inflated, it is not rude,
it does not seek its own interests,
it is not quick-tempered,
it does not brood over injury,
it does not rejoice over wrongdoing but rejoices with the truth.
It bears all things, believes all things, hopes all things, endures all things.
Love never fails.

Monday, 5 December 2011


adakah cinta itu perlukan kesempurnaan luaran semata-mata?
andai di beri pilihan antara kesempurnaan dan kejujuran.
aku akan memilih kejujuran.
kerana aku yakin,setiap manusia tak sempurna.
walaupun nampak sempurna di mata semua,
tapi di mata Allah SWT tetap tak sempurna.
kejujuran hati lebih penting.
jika ada yang menjawab,
" kecantikan luaran dapat mengaburkan mata dunia "
aku takkan setuju kerana..
setiap yang kita ada di dunia ini tak kekal.
samalah seperti hidup kita.
sampai satu masa,kita akan pergi menghadap Illahi..
kecantikan dan kesempurnaan kita tak lagi di persoalkan di dunia..
tapi kejujuran kita di dunia lah yang akan di sebut dan di sanjung..
walaupun kita telah tiada.
:)